SEO
CONVERSIE
WEBBOUW
AUTOMATISERING
Shampoo Bars is opgericht door een kleine groep mensen die de wereld een beetje mooier willen maken. Onder het mom van “begin bij jezelf” hebben wij het initiatief genomen om deze webshop op te richten. Ons doel is om het gebruik van plastic shampoo flessen te minderen.
Shampoobars is onze allereerste klant! Shampoo Bars is opgericht door een groep ondernemers die de wereld een beetje mooier willen maken. Onder het mom van “begin bij jezelf” hebben zij het initiatief genomen om deze webshop op te richten met als doel het gebruik van plastic flessen te verminderen. Een mooi initiatief!
Vraagstuk
Shampoo Bars is een onderneming waar al veel online kennis aanwezig is. Zo stond er al een mooie webshop en draaide er een sterke social media campagne die voor veel verkeer en omzet zorgde. Gezien de trend waarin dit product verkeert, wil het bedrijf echter graag harder groeien.
Om deze groei te realiseren hebben we gekeken naar de mogelijkheden op korte- en lange termijn.
Om op korte termijn omzetgroei te realiseren hebben we middels Channable platformen Bol.com gekoppeld aan de webshop. Daarnaast is er gekeken naar de mogelijkheden om het conversieratio te verbeteren.
Om op lange termijn omzetgroei te realiseren zijn we ook begonnen met SEO en zijn we uitgebreid naar Duitsland en Frankrijk.
SEO
De basis van succes in de organische zoekresultaten is een goed zoekwoordenonderzoek. Daarom hebben wij allereerst een zoekwoorden onderzoek uitgevoerd. Met deze informatie hebben wij het volgende gedaan:
- Contentcreatie
- Interne linkbuilding
- Linkbuilding
Dit heeft in een 2 maanden tijd al geleidt tot een organische groei van 452%.
Conversie optimalisatie
Om de de conversie te optimaliseren hebben we gekeken naar de mogelijkheden tot het implementeren van reeds bekende quick wins. In het geval van Shampoo Bars was dit voornamelijk een stukje informatievoorziening en content.
In de basis was namelijk alle informatie aanwezig op de website. Echter was het niet binnen handbereik voor de consument.
Door de juiste content te communiceren op de juiste plekken kon de consument onbezorgd direct haar bestelling plaatsen en liep het niet meer tegen vragen aan tijdens het bestelproces.
Het implementeren van deze quick wins heeft geleidt tot een conversieratio groei van 40,75%.
Het resultaat
Organische bezoekers
+ 453%
Conversieratio
+ 40,75%
Uitbreiding export landen
3