Google Shopping uitbesteden.
Bereik miljoenen mensen met jouw producten in de zoekmachines!
Help mij met instellenGoogle Shopping is de dienst die er voor zorgt dat er tijdens een zoekopdracht producten worden getoond. Om een Google Shopping campagne op te starten heb je een account nodig op 2 platformen, namelijk:
Op Google Merchant Center upload je jouw productaanbod en in Google Ads beheer je jouw (advertentie) campagnes.
Anders dan bij Google Text Ads mag je niet zelf bepalen op welke zoekwoorden je getoond wil worden. Google bepaalt namelijk zelf op basis van de productfeed, de website en het bod bij welke zoekopdrachten jouw producten getoond worden.
Google Shopping kent geen opstartkosten. Je kunt gratis een account aanmaken op Google Ads en Google Merchant Center.
Vervolgens betaal je volgens het CPC-model (Cost-per-Click). Je bepaalt zelf het bedrag dat je maximaal wil betalen voor een klik. Afhankelijk van het bod van jouw concurrentie en jouw eigen advertentie wordt bepaald hoeveel je uiteindelijk betaald voor de klik.
Wanneer jouw gemiddelde prijs voor een klik op €0,25 ligt bij een product, betaal je voor 1000 kliks naar jouw website €250,-.
Je kunt de CPC per product of productgroep instellen. Zo kun je bijvoorbeeld inspelen op bepaalde margeverschillen of acties.
Lukt het jou niet om een feed op te stellen of wil je kijken naar de mogelijkheden om jouw campagne rendabeler te krijgen? Neem dan contact met ons op!
Naar contactformulierEr zijn 4 verschillende manieren om jouw product-feed te uploaden in Google Merchant Center.
Het aanmaken en onderhouden van een Google Shopping vergt in verhouding tot een Google Text Ads campagne veel minder tijd. Je hoeft namelijk geen advertenties meer te schrijven!
Google Shopping heeft een betere ROAS omdat de klant reeds bekend is met het product. Bij Google Text Ads weet de klant niet welke producten hij gaat aantreffen op de landingspagina.
Je krijgt relevanter verkeer omdat de bezoeker voordat hij klikt al heeft besloten of de prijs, de specificaties en de vormgeving van het product binnen zijn wensen vallen.
Hoe Shampoo Bars door middel van linkbuilding en on-page SEO optimalisatie op positie 1 kwam in Google.